12 Eylül 2011 Pazartesi

Patsy Cline - She's Got You


Patsy Cline - She's Got You
Elimde senden kalan bir fotoğraf var, hani bana sen vermiştin
"Sevgilerimle" diye yazmışsın üstüne, sevmiştin ya beni bir zaman
Yalnız birşey değişti artık, farklılaştı
O  fotoğraf hala yanımda ama sen... sen onunlasın artık
Elimde senden kalan taşplaklar var, hani birlikte dinlediğimiz
Birlikte dinlediğimiz zamanlarda ki gibi hala ezgisi plakların
Yalnız birşey değişti artık, farklılaştı
O plaklar hala yanımdadır ama sen... sen onunlasın artık
Hatıralar var nasıl olsa  sahip  olduğum.. yoksa onlar mı bana sahip?
Gerçekten bilmiyorum artık, ama yakamı bırakmıyor işte
Elimde senden kalan anı yüzüğü var, hani beni önemsediğini gösteren
Bana içtenlikle verdiğin zaman ki gibi görünüşü
Yalnız birşey değişti artık, farklılaştı
Hala bu ufacık şeylere sahibim ama pekiya sana... O sahip artık  sana.
Ne zaman Patsy Cline'ı dinlesem çok duygulanıyorum, üzerine yazı yazmak istiyordum kaç zamandır ama hep arada kaynadı. Yüzeysel olarak anlatılacak bir şarkıcı da değil üstelik, filmlere bile konu olabilecek bir hayat onun ki, zaten onu keşfetmem de 1985 yapımı "Sweet Dreams" adlı o biyografik film ile olmuştur.
Hayatı ve şarkıları zaten bir olayken, ölümü de başlı başına bir olay olmuş ne yazık ki... 1963 senesinde özel bir uçakla yolculuk yaparken 3. ve son kez ölümle burun buruna gelir Patsy, bu defa yakasını kurtaramaz da. O kazadan bir hafta öncesinde ise  Ray Walker ile arasında geçen bir konuşmada şu sözleri sarfeder(1);
" Tatlım, şu zamana kadar iki berbat kaza geçirdim, bir üçüncüsü daha olursa da ya göz alıcı olacak yada bu defa gerçekten beni öldürecek."
Patsy Cline için, trajik hayat hikayesi ve  güçlü yorumu nedeniyle Amerikalıların Edith Piaf'ı da diyebiliriz sanırım...
Patsy Cline Ultimate Collection
İki cd'lik Ultimate Collection albümüne şuradan ulaşabilirsiniz.  Benim ve Patsy Cline'ı bilen herkesin çok sevdiği bir diğer parçası ise Crazy'dir.
Patsy Cline - Crazy
Bu delilik, böyle yalnız hissettiğim için delirmiş olmalıyım.
Deliyim yaa, böyle efkarlı olduğum için delirmiş olmalıyım.
Biliyordum, beni keyfinin istediği sürece seveceğinden emindim.
Dahası gün gelecek beni bir başkası için bırakacaksın.
Üzüntüm niye, neden beni üzmesine izin veriyorum.
Merak ediyorum, ne yapmışım ki bu dünyada?
Deliyim yaa, yoksa aşkımla seni elimde tutabileceğimi düşünmezdim
Deli olmalıyım çabaladığım için, deli olmalıyım bir de ağladığım için
Dahası deliyim seni sevdiğim için.
Yazımı burda bitirirken, merak edenler için  Sweet Dreams'e ulaşabileceğiz bir kaç adres şöyle, yalnız tr altyazısı henüz mevcut değil.

İyi seyirler...
Kaynaklar
(1) http://en.wikipedia.org/wiki/Patsy_Cline
(2) http://www.retrokimmer.com/2010/09/patsy-clines-plane-crash-march-5-1963.html

Asıl Yayınlanma Tarihi : 25/04/2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...